wtorek, 22 sierpnia 2023

Miła Borcuch - Kreacja nas samych

 


Gdy słyszę słowo Ognisko myślę o przyjaźni, komforcie i odwadze. Są to rzeczy, które uważam za ważne. Odwaga to umiejętność, a raczej cecha. Cecha, która pozwala nam na podejmowanie decyzji. Na uwierzenie w swoją osobę. Na powiedzenie sobie: Ja, to ja. Istotą w tym wszystkim jest realizacja własnej osobowości, wypuklenie swoich cech, sprawienie, że każdy z nas jest wyjątkowy. Sądzę, że Ognisko właśnie po to jest, aby wyróżniać. Aby uświadamiać. Aby pobudzać. Dla mnie tym było: wyróżniło, uświadomiło i pobudziło. Odważyło Tego wszystkiego o czym teraz pisze nie byłoby oczywiście bez człowieka. Bez ludzi. Bez przyjaźni. Gdy 2 lata temu dołączyłam do Ogniska, przez pierwsze miesiące widziałam tylko obce twarze, które jednak z biegiem czasu zmieniły się w trochę bardziej znane twarze, a następnie przeistoczyły się w moje ulubione twarze. Te twarze, o których tak piszę są pewnego rodzaju fundamentem, mitem założycielskim. Bez nich nie byłoby mnie, ciebie, was. Te uśmiechy, smutki, złości, które wspólnie przeżywamy są istotne. Kreują nas. A Ognisko i obozy w Wildze pomagają w tej kreacji. Kreacji nas samych.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz