piątek, 26 stycznia 2024

Hanna Kotowska - Zaryzykujmy dialog z innym!

 

Zimowisko 2023, drugi warsztat Mileny Kruszyńskiej
Drugi warsztat Mileny Kruszyńskiej, zimowisko 2023

                Przyjeżdżając do Wilgi, wiedziałam że mam do zrobienia warsztat. Miałam na niego swój pomysł, ale z braku doświadczenia nie wiedziałam jeszcze, że będzie on nie do zrealizowania. Wraz z próbami powoli zdawałam sobie z tego sprawę. Zostać z taką myślą półtora dnia przed warsztatem - przerażające. Byłam w miejscu, w którym musiałam podjąć jakąś decyzję. Odpuszczanie trochę swoich wizji jest bardzo trudne i nie kiedy bardzo potrzebne. Pod wpływem uwag instruktorów na omówieniach, o przestrzeni, zastosowaniu scenografii i różnicy między nią a dekoracją, zaryzykowałam. Zmieniłam swoją wizję, chodź tak bardzo mnie to przerażało. Zamiast dekorowania przestrzeni zrobiłam coś prostego, przestrzeń i scenografię, która metaforycznie sama w sobie opowiadała część historii. Ostatecznie, najlepsza decyzja. Warto ryzykować i warto słuchać, co mają do powiedzenia inni. Nie znaczy to, że od razu wszystkie swoje wizje mamy porzucać, ale w dialogu z innymi możemy bardzo dużo się nauczyć i wyciągnąć z tego coś dla siebie. W życiu najważniejsze są spotkania i rozmowy z innymi. Ścierając nasze poglądy z poglądami bardzo różnymi poszerzamy horyzonty i rozwijamy się. Naprawdę zaryzykujmy dialog z innym!

Ps. To tematy dwóch ostatnich zimowisk, 2023 „zaryzykuj” i 2024 „w dialogu z innym”!

Pierwszy warsztat Hani Kotowskiej, zimowisko 2024


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz